Programma in de wijken

De Summer of Esports heeft naast de grote evenementen ook een prachtig breedtesport programma. Onderstaand vind je allerlei initiatieven zoals de Digital gaming playground, gamebuddies en GAMETIME. Klik op onderstaande button om het volledige overzicht te bekijken!

Digital gaming playground

Vanuit het actieprogramma speeltuin verenigingen willen wij tijdens de summer of esports de speeltuinen in een digitaal jasje steken. Door de samenwerking op te zoeken met de speeltuinen en daar verschillende gamegym activiteiten te organiseren hopen wij bij te dragen en de doelstellingen die de gemeente heeft gesteld voor de speeltuinen. Het concept bestaat uit de volgende vier gamegym activiteiten in verschillende speeltuinen verspreid uit Rotterdam.

  • Real life Fortnite
  • Real life mario kart
  • Real life mario party
  • Assasins creed real life( in samenwerking met run the playground)

Drone cup Rotterdam

De drone cup is een innovatief spelconcept passend bij onderzoekend en ontwerpend leren(OOL) en wetenschap en techniek(W&T). De lessen bevinden zich op het snijvlak van techniek, 21eeuwse vaardigheden en gamification. De dronecup is opgezet om leerlingen te stimuleren met creatief denken en handelen. Uiteindelijk om ze te inspireren met techniek.

De drones en drone race wordt naar Rotterdam gehaald. Om in een sporthal of evenementenlocatie deze zomer 3 dagen actief te zijn. Er worden obstakels ontworpen voor de drone race. Verder leren ze vliegen met drones om zichzelf uiteindelijk te kwalificeren voor de finale.

Gamebuddies

De overheid hecht al jaren belang aan de integratie van mensen met een beperking in de maatschappij. House of Esports wil hier op een educatieve maar vooral speelse wijze aan bijdragen. 

We denken dat gamen en esports bij uitstek geschikt is om valide en mindervalide sporters bij elkaar te brengen maar ook dat gamen en esports een van de weinige sporten is dat op gelijkwaardig niveau uitgevoerd kan worden door mensen met en zonder handicap. Een combinatie van online en offline, virtueel en fysiek.

Na een geslaagde online pilot waarin jongeren online vanuit huis hebben deelgenomen willen wij het deze zomer fysiek organiseren. Een game toernooi waarbij gegamed wordt en fysiek bewogen gaat worden.

VR experience sport en spel

Buiten het educatieve thema wordt er ook gebruik gemaakt van een vr experience gericht op sport en spel. Zo zal er een programma uitgevoerd worden bestaande uit games zoals Beat saber, Virtueel boxen, Virtueel dansen en nog veel meer. 

Deze experience duurt 30 – 45 minuten voor 16 kinderen per groep

Vanuit de VR sport experience dompelen we de deelnemers onder in het virtueel sporten. Na een korte uitleg over VR zullen ze eerst beatsaber spelen waarin ze op de maat van de muziek blokjes moeten raken. Daarna maken ze zich op om in een virtuele boksring het op te nemen tegen Dino een professionele bokser(Creed). Als afsluiter kunnen de deelnemers op de dansvloer hun moves laten zien(dance central).

VR experience (zomerschool)

De workshop duurt 45-60 minuten voor 15 kinderen per workshop. 

We hebben 6 tafels nodig, waarop onze opstellingen en brillen komen te liggen. Ook plaatsen we hier bordjes met het vak dat je in VR gaat ervaren. De deelnemers krijgen bij het welkom uitleg over VR in 5 minuten en gaan vervolgens starten met diverse vakken die ze gaan ervaren. Dit zijn de vakken Taal (Mondly), aardrijkskunde (wereldreis) en Geschiedenis (Anne Frank Huis). De ervaringen staan al op de brillen, waardoor dit niet aangepast hoeft te worden. De deelnemers kunnen diverse educatieve experiences in 15-20 minuten ervaren.

Vervolgens gaan we een stap verder en gaan ze VR met handtracking ervaren. Hierbij krijgen groepjes van 2/3 personen een opdracht om wiskundige figuren te maken met Tilt Brush. Dus ook met andere brillen. Dit duurt ook ongeveer 20 minuten. Alle opdrachten zijn netjes uitgewerkt, zodat deelnemers een duidelijk leerdoel hebben.

GAMETIME

GameTime is ons programma dat de basis van gamen en esports combineert met het aanleren van een gezonde leefstijl. Nu gamen niet meer is weg te denken uit de samenleving is het tijd om kinderen een goede balans te leren houden tussen gamen en de andere bezigheden. Het lespakket zet in op verantwoord en gezond gamen en werken aan de skills die nodig zijn om te leren en te werken in de 21ste eeuw. Dit doen wij naast het lespakket door het aanbieden van de GameGym en VR educatie.

We use cookies to give you the best experience.